måndag 16 mars 2009

Tack och hej

Jag hittade den här filmen på Youtube med ett hopklipp av säsongens bästa från Linus Omark. Lysande underhållning i fem minuter. Den absoluta godbiten kan ni se vid 4 minuter, det läckra målet mot Timrå.

Om årets insats ska summeras får jag väl passa på att gratulera Luleå Hockey till en mycket väl genomförd säsong. Jag kunde aldrig tänka mig inför säsongen och en bit in på säsongen att det kunde gå så pass bra som det gjorde. Jag är den första att erkänna att jag hade fel och ingen är gladare än jag att jag hade fel.

Vi gick från sista plats i tabellen (4 oktober, omgång åtta) till första plats (26 december, omgång 34) innan vi slutligen blev femma. Mig veterligen har det inte hänt förut att ett lag som legat sist efter åtta omgångar slutat så högt upp i tabellen. Det var en häftig vändning och bakom vändningen låg i första hand tidigare nämnda Omark, Johan Harju och Mats Lavander. Två av dem: Omark och Harju kommer säkerligen att lämna Luleå för spel i NHL och jag önskar dem all lycka till och jag hoppas att de kommer tillbaka till Luleå Hockey så småningom.

Det spekuleras redan i värvningar inför nästa säsong. NSD skriver idag om Henrik Höglund (never heard of him) och Johan Forsberg. Roger x 2 ska tydligen fortsätta som tränare och Miettinen försvinner. Mer spekulationer väntar.

Inga kommentarer: