tisdag 23 februari 2010

Äntligen något som hjälper

I flera år har jag haft ont i rygg och axlar på olika sätt. Jag har bland annat gått till olika massörer för att få lindring men inget har hjälpt på lång sikt.

Nu har jag varit hos en kiropraktor två gånger och det verkar faktiskt göra underverk för min rygg. Han justerar obalanser i kroppen genom att öka/normalisera rörlighet i leder och genom att ta bort spänningar i muskler.

Gud så skönt att eventuellt kunna återgå till ett liv där det normala är att INTE ha ont någonstans i ryggen/kroppen. Det krävs naturligtvis också egen träning. Jag har fått några övningar som jag ska göra hemma men det skulle även vara bra att stadigt komma igång med styrketräning. Dock verkar det som att så fort jag börjar träna blir jag förkyld vilket leder till ett nytt träningsuppehåll med svårigheter att komma igång igen...

Inga kommentarer: