onsdag 17 februari 2010

Mer guld

Björn Ferry gjorde ett fantastiskt lopp igår och tog guld i jaktstarten. Ett rafflande lopp med en upplösning som man bara drömmer om. Tänk att alla andra som jagade Björn också missade i sista ståskyttet! Vilken glädje och vad skönt för hela skidskyttelaget som det hittills har gått lite halvknackligt för. Snyftningar även igår således.

Helena Jonsson har än så länge inte levt upp till förväntningarna. Ska det bli så illa att hon gör en Magda, dvs misslyckas på OS? Det tror jag inte. Jag tror hennes tid kommer. Hon har fortfarande chans att ta medalj. ACO blev fyra igår vilket visar på bra form. Men mycket talar för att Magdalena Neuner blir OS-drottning.

Man kan ju undra vad arrangörerna håller på med. Struligt i starten under damloppet vilket man kan tycka att man borde hinna fixa till innan herrarna skulle iväg. Men icke. Där blev det också strul. Det kan faktiskt ha haft betydelse för loppens slutresultat men det vet ju bara gudarna vid det här laget.

Guld varje kväll?! Undra om det kommer att bli en vana här i OS. Ikväll är det i så fall dags för Anja Pärson i störtlopp, Emil Jönsson eller varför inte Hanna Falk i skidsprinten.

Hockeyn börjar för Sveriges del i natt. Match mot Tyskland 01.30 men det skippar jag. Jag kommer inte att stiga upp mitt i natten för att se hockey, det ska i så fall vara när det börjar dra ihop sig mot viktigare matcher.

Inga kommentarer: