måndag 1 februari 2010

Ny vecka

Så var det måndag igen. Ny vecka och fem dagar till nästa helg.

Det snöar och snöar. Så här mycket snö och kallt har det inte varit i Stockholm sedan mitten av 80-talet. Det är snö överallt. Många trottoarer är packade med flera decimeter is och snö plus att det kommer nysnö hela tiden. Det är inte särskilt lätt att köra med vagnen.

I helgen har vi bytt till sittdelen så nu kan Love åka mer upprätt och titta sig omkring. Han har nästan blivit för lång för liggdelen och tycker det är tråkigt att ligga ner alltför länge utan att kunna se nånting. Det ska bli kul att se vad han tycker om att kunna sitta upp när vi är ute och går. Fördelen med vagnen är att man kan ställa in den i tre lägen från sittandes helt upprätt till liggande så det kommer förmodligen att gå alldeles utmärkt att sova i vagnen även fortsättningsvis.

Maken var inne i ett stim igår. Han satte upp tre lampor, gjorde om vagnen och fixade och donade här hemma hela dagen.

I lördags hade vi barnvakt så vi var ut och åt på restaurangen Stockholms matvarufabrik. Tyvärr var det ingen höjdare. Menyn på nätet var inte alls den meny de hade i restaurangen. Jag hade sett fram emot att beställa tre av deras förrätter med mina favoritråvaror pilgrimsmusslor, anklever och kalvbräss men tji fick jag när jag såg menyn. Det fanns mycket färre rätter att välja på och den varmrätt jag bestämde mig för var slut... Det är alltså inget ställe vi rekommenderar till någon annan, det finns så många andra bättre alternativ.

GI:andet går jättebra. Har tappat 2 kg på två veckor vilket gör mig jättepeppad att fortsätta. Jag rekommenderar verkligen de som börjar med "dieter" att göra en invägning för man blir mycket mer peppad när man ser resultatet.

Nu är det bara att ta sig i kragen och börja styrketräna. Jag behöver det verkligen. Love börjar bli tung att bära på, han väger väl snart 10 kg och när fredagarna kommer känner jag mig alldeles slut i rygg, axlar och armar. Det är inte så att jag bär omkring på honom hela tiden men han måste ju ändå flyttas...

Robinsonfinalen i lördags vanns av Hans vilket var otroligt skönt. Jimmy eller Anders hade verkligen inte varit värdiga vinnare. Dock spelade de spelet bra, det måste erkännas men ingen av dem var väl nån Robinson. Många av deltagarna ägnade sig också åt vuxenmobbning å det grövsta. Det är hemskt när barn mobbar men det är nästan ännu värre när vuxna så tydligt mobbar och fryser ut varandra. Men det kanske är så man blir efter många veckor utan mat. Jag skulle i alla fall bli galen, hjärnan skulle förmodligen sluta fungera och man kanske skulle göra många konstiga saker.

Inga kommentarer: