måndag 22 februari 2010

Hockeyn

Sverige vann enkelt mot Finland i morse. Nu såg jag inte hela matchen men av det jag såg kändes svenskarna överlägsna. Finnarna hade inte mycket att komma med, inte ens i power play. Nu blir det svensk kvartsfinal mot Slovakien.

Mats Sundin var gäst i hockeystudion. Jag såg för övrigt Mats promenera på Östermalm härom veckan tillsammans med fru och hund. Hunden var ivägen för barnvagnen, det var så jag såg honom...

Love är frisk nu efter en halvkrasslig vecka. Han har dock inte återfått matlusten helt ännu vilket jag verkligen hoppas att han snart får för det är jobbigt att hålla på att kriga när man ska äta, jag är rädd att det ska skapa mattrauman hos honom. Igår vägrade han t ex äta middag men i morse slukade han sin grötportion utan problem. Han smittade ner mig så jag har också varit förkyld några dagar men nu känns det bättre. Maken kände också av halsen i morse men hoppas att det bara är tillfälligt.

Inga kommentarer: