måndag 22 februari 2010

Medaljlös söndag

Igår kväll blev det inga svenska medaljer och inga nya tårar från min sida. Närmast en medalj var nog Björn Ferry men darrigt skytte i sista stående förstörde den chansen. Helena Jonsson gör ännu en halvdan insats och ACO överraskar mer negativt än positivt. De individuella skidskyttegrenarna är över, endast stafetterna återstår och det blir förmodligen inga medaljer för de svenska lagen där.

Kalle Grenemark måste vara den mest positiva människan i hela världen. Om jag fick en krona för varje gång han har sagt: "kan hon bara hålla ihop det här nu och skjuta fullt i resten av skjutningarna då kan hon vara med och fajtas om en medalj", då skulle jag vara rik nu. När han sedan summerar Helena Jonssons OS-tävlingar tycker han det är skönt att hon fick ta med sig ett så positivt resultat från sista tävlingen. Vaddå positivt? Hon blev ju inte bättre än tia och kan inte göra annat än att försöka glömma OS och sikta på världscupen istället. Där är hon lugn, trygg och stabil.

Jag gillar inte krönikörer som alltid anstränger sig för att skriva negativt. Igår i DN var det en krönika om OS-kommentatorerna och jag såg inte ett enda positivt ord där. Det var bara gnäll. Kritik ska vara konstruktiv men det var verkligen inte den här krönikan. Jag tänker inte ens skriva ut namnet på krönikören för jag antar att han gillar att få uppmärksamhet för sina ultranegativa krönikor. Själv så älskar jag OS och jag tycker samtliga programledare, experter och kommentatorer gör ett bra jobb!

Inga kommentarer: