tisdag 24 november 2009

Ännu en födelsedag

Tack för gratulationerna på min födelsedag!

Så har ännu en födelsedag passerat. Nu för tiden tycker jag inte att det är så mycket att fira så det blev inget kalas hemma hos oss. Jag fick en jättefin present av maken: en hotellnatt. Han hade köpt en liten flaska champagne, ost, salami, vindruvor och bokat en hotellnatt på Clarion på söder. Roomservicemiddag ordinerades.

Innan jag åkte dit tänkte jag att jag skulle kunna bli rastlös men det var inga problem att fördriva tiden. Jag lämnade inte sängen på hela tiden förutom när jag var tvungen. Jag släckte lampan vid 22.45 på kvällen så före 23 hade jag nog somnat och sov ända till 9 på morgonen. Jag vaknade till några gånger men somnade om direkt. Det är ju ganska länge sedan jag sovit en hel natt utan avbrott så den vila jag fick här var välbehövlig.

Pojkarna då? Saknade jag dem? Jo det är klart, men jag visste ju att de har det bra med varandra. Jag tror också att det är bra att man som kvinna och relativt nybliven mamma "vågar" släppa taget om sitt lilla barn och känna sig trygg i vetskapen att han har det bra med sin pappa.

1 kommentar:

Lindslay sa...

Grattis i efterskott :) Det hotellet på Söder är visst bra, syrran jobbar på den kedjan i Luleå och säger det. Vi bodde på Clarion Sign i Stockholm när vi var där förra veckan. Och de var inte så service minded kan man säga...

Och jag förstår hur du menar med Paradise Hotel, jag har också fastnat för såna ibland. Men det stör mig att jag gör det :)