onsdag 4 november 2009

Nöff nöff?

Det har nog inte undgått någon människa i vårt avlånga land att svininfluensan är här. Media har rapporterat om denna sjukdom nästan varje dag under de senaste månaderna. Högriskgrupperna ska nu vara vaccinerade och det är dags för resten av befolkningen som vill ta sprutan.

Jag ska ta sprutan, förhoppningsvis idag. Det är definitivt inte bara för min egen skull som jag tar sprutan. Det är främst för Loves skull. Man vill inte att han ska bli sjuk. Fast man kan väl i och för sig bära på de äckliga bacillerna utan att ha sjukdomen. Men att ta sprutan är också för andra människors skull, ni vet solidaritetstanken.

Förresten tycker jag att Leksand är fula som inte vill flytta mötet med Sundsvall i hockeyallsvenskan. Hela Leksands hockeylag har smitit före i vaccinationskön (eller det är rättare sagt så att deras läkare har beställt 50 doser vaccin som han påstod var till högriskgrupper som han istället gav till hockeyspelarna). De ska möta Sundsvall som har tio spelare tillgängliga, resten har svininfluensan. Det är nästan svinaktigt (!) av Leksand att inte vilja flytta matchen!

Mina föräldrar skulle ha kommit på besök idag men på grund av sjukdom hos min mor (eventuellt svininfluensan) så har de skjutit upp besöket några veckor. Det blir med andra ord inte att äta på Leijontornet i helgen.

Inga kommentarer: