fredag 13 november 2009

Stockholm inte favoritstället

Det går inte för Luleå Hockey att vinna i Stockholm. Igår gjorde vi en helt okej match men några missar av oss, snabba spelvändningar där vi inte hängde med, en darrig målvakt och eventuellt en domarmiss gjorde att vi ändå stod där med lång näsa till slut.

Kan någon förklara för mig varför Rograrna envisas med att ha Mattias Modig i målet? Det övergår mitt förstånd. Vissa rykten säger att det har att göra med en viss släkts inflytande i hockeyorganisationen där uppe i norr. Kan det verkligen vara så?

Jag beundrar Luleåfans i Stockholm som orkar komma tillbaka match efter match trots att man vet på förhand hur det kommer att gå. Fast hoppet är som bekant det sista som överger en människa. Och en riktig supporter överger inte sitt lag. Nån gång ska det väl vända?!

Chokladfabriken på lördag och derby på måndag.

2 kommentarer:

Dust sa...

Modig i kassen? Ja säg det... såg inte matchen men lyssnade på webbradion och jag anade att MM inte var direkt lysande. Och varför förflyttar han sig som om de vore ett fotbollsmål han vaktar!?

LINROJ sa...

ja exakt, jag undrar också varför han slänger sig och flaxar runt hela tiden...